シドニーチームのおそうじ日記

SYDNEY osouji nikki

語学学校の先生とのコラボイベントでした♪

2023.03.26 sun シドニーチーム
33人 / 33袋
  • このエントリーをはてなブックマークに追加

日本語↓Today we had another big turn out for a city clean up! It was great to have teachers from a local language school getting involved too. No piece of rubbish is too small - although we did find an unopened plastic toilet seat too :/. Everyone worked together to make a small dent in the city's littering and pollution problem. Even if we only saved a few animal lives and made a few streets cleaner in the process, we raised awareness among those who saw us - and that makes it worth it.
今日はまた大勢が道の掃除をしに来てくれました!語学学校の先生やスタッフを含め、30人以上が参加し、国籍にも多様性が多く、ひょっとしたら4つの大陸を代表していたかもしれません。今日は、小さなゴミくずでもゴミだ!という考え方を持って、ミクロプラスチックやタバコの吸い殻を主に拾いました。プラスチック便座!も見つかったけど(汗)。ゴミ問題が酷すぎるという現実の中、私たちの行動は果たして意味があるのかと考えずには得られないかもしれませんが、周りの人に影響を与えるのが大切で、その目的には果たしているのではないかと思います。今度ゴミ箱にタバコを捨てようかなと思った人が一人だけでもいたならより綺麗な地球へ一歩踏み出せたと思います!次はまたビーチを目指して活動をする予定です。またその時に会いましょう.